De tijden zijn veranderd

Ooit was de vraag: met wie wil ik communiceren? Vandaag de dag is de vraag: wie wil met mij communiceren? En dat stelt heel andere eisen aan je teksten. Meer dan ooit is het belangrijk om op te vallen. En om lezers te verleiden om juist jouw verhaal te lezen en op jouw verhaal te reageren. Maar hoe pak je dat aan?

 

Iedereen heeft haast
Iedereen heeft haast

 

Teksten die lekker lezen

Met heldere pakkende teksten. Met teksten die overtuigen, informeren en tegelijk lekker lezen. Teksten die je doelgroep aanspreken. Natuurlijk, daar gaat het allemaal om. Elke tekst moet daaraan voldoen.

 

Iedereen heeft haast

Maar er is meer. Haast is een kenmerk van de moderne tijd. Bijna iedereen heeft haast. Als we niet snel snappen waar het over gaat, haken we af. We klikken meteen door op internet of hup, we gooien die brochure na drie regels bij het oud papier.

 

Een duidelijk verhaal

Een duidelijk verhaal is enorm belangrijk. En wel meteen duidelijk. Een verhaal dat meteen duidelijk is, levert begrijpende gezichten op. Het houdt de lezer vast. Dat geldt voor klanten, medewerkers en alle andere lezers.

 

Vormgeving van de tekst

Daarbij speelt ook de vormgeving van de tekst een grote rol. Sinds internet is de gemiddelde lezer steeds meer opgeschoven in de richting van een beeldschermlezer. We scannen de tekst, houden niet zo van lange teksten en willen overzicht. We hebben het liefst niet al te veel tekst. En dan met witregels, tussenkopjes, korte zinnen en beeldmateriaal dat ondersteunt.

 

Wat wil de lezer?

Tempo, snel overzicht en duidelijke taal. Dat is wat de moderne lezer verwacht. En dat is waarbij Taalfirma kan helpen.